Online Marketing & Social Media
De vier pijlers
Online marketing kent veel manieren om jouw bedrijf tot een groter succes te maken, maar kijkend naar bovenliggende onderwerpen hiervan kunnen wij dit samenvatten onder vier pijlers.
Bij elk bedrijf kan het verschillend zijn op welk gebied de verbetering te halen is. Afhankelijk van de situatie van het bedrijf, de markt, de producten/diensten en natuurlijk de doelgroep wordt er gekeken op welk gebied of gebieden de actie nodig is om de doelen te behalen. Het concreet en compleet uitvoeren van de onderdelen van jouw online marketing is ons doel achter deze diensten.
Meer bezoekers
Meer bezoekers naar je website krijgen is de eerste stap om iemand kennis te laten maken met wie jij bent, wat jij doet en wat jij iemand kan bieden.
Er zijn op een hoop verschillende manieren om meer bezoekers naar je website te leiden, denk bijvoorbeeld aan het gebruik van social media, Google, advertenties, mailinglijsten of het inzetten van (online) ambassadeurs.
Als gevolg van meer bezoekers op je website krijg je meer naamsbekendheid, een beter inzicht in het meten van data en weet je alsmaar meer over hoe jij jouw doelgroep kan triggeren om kennis te maken (en een band op te bouwen) met jouw merk.
Meer conversie
Meer conversie op je website is de stap om van een bezoeker een koper te maken. Factoren als overzichtelijkheid, relevantie, vertrouwen wekken en het verzamelen van data op jouw website dragen positief bij aan een goede gebruikerservaring en daarmee een vergrote kans tot aankoop.
Onze ervaring leert dat de kleinste veranderingen vaak al tot grote verbeteringen kunnen leiden.
Hogere transactiewaardes
Hogere transactiewaardes op je website realiseren is de stap om op het moment van aankoop de koper zo veel mogelijk van toegevoegde waarde te zijn, zodat hij zo veel mogelijk bij jou koopt.
Het kan zijn dat jouw klant een product of dienst bij jou wil kopen, maar dat een combinatie van meerdere producten of diensten voor hem/haar nog wel veel beter is. Dan is het aan jou om extra producten of diensten te laten zien, de voordelen hiervan voor jouw klant te benoemen en hen te triggeren tot aankoop.
Als gevolg van deze hogere transactiewaarde ben jij van meer toegevoegde waarde voor jouw klant met jouw grotere pakket van producten/diensten, maak je meer impact en heb je daarmee ook zelf een hogere omzet.
Hogere aankoopfrequentie
Een hogere aankoopfrequentie behalen is de stap om een klant vaker bij jou te laten kopen. Zo gaat de waarde per klant omhoog en kan je jouw klant ook van meer toegevoegde waarde zijn.
Hoe meer je stuurt op een goede klantbeleving en klanttevredenheid, hoe groter de kans is dat jouw klanten aan jou loyaal zijn en (met hun netwerk) bij jou terugkomen.
Wanneer jouw klanten in een grotere regelmaat hetzelfde of een ander product/dienst van jou nodig hebben is de kans groot dat ze als eerste aan jou zullen denken en dus ook bij jou terugkomen om opnieuw een aankoop te doen.
Hoe herken je bij welke pijler de eerste prioriteit ligt?
- Website is afgerond, maar niet genoeg mensen die hem zien
- Op Google ben je slecht vindbaar en je concurrenten scoren hoger
- (Te) weinig vormen van promotie in gebruik
- Veel bezoekers naar je website, maar zonder vervolgstappen of aankopen
- (Te) hoge bouncerate of tussentijdse afhakers op jouw website
- Bezoekers bekijken niet (genoeg) jouw aanbod pagina
- Verkoop van (te) weinig bijproducten, toevoegingen of andere extra’s
- De gemiddelde omzet per order is (te) laag
- (Te) weinig stimulatie om in bundels of bulk te kopen
- (Te) lage loyaliteit, klanttevredenheid, ambassadeurschap of interactie met klanten
- Gemiddeld aantal bestellingen per klant (te) laag
- (Te) weinig exclusieve leden/klantenactiviteiten of spaarprogramma’s
Stapsgewijs verbeteren wij uw online resultaten
Wanneer het duidelijk is bij welke pijler de meeste winst te behalen is beginnen we daar natuurlijk mee. Het is belangrijk voor ons om een goede werkvolgorde aan te houden. Pas wanneer het fundament en de basis staan kunnen wij gaan bouwen, zonder dat er voor die tijd onnodig veel moeite en geld wordt geïnvesteerd, met het niet gewenste resultaat als gevolg. Daar vandaan starten we en werken we met vervolgstappen continu toe naar de verbetering van jouw online resultaten. Zo heb jij optimaal effect van jouw ‘taart’ 😉 (interne link).
Wil je bij je online marketing ook bepaalde foto’s, video’s, grafisch werk of andere content invullingen hebben? Geen probleem. Daar hebben wij ook onze professionals in. Neem vooral een kijkje op onze pagina over content creatie en storytelling. Zo maak je je online plaatje compleet!