Hogere Orderwaardes
Haal het meeste uit je orders
Het inzetten van technieken om hogere orderwaardes te realiseren is de stap om van een koper op één moment zo veel mogelijk omzet te krijgen. Wanneer klanten eenmaal in de koopmodus zitten kan je ze het beste meteen met meer van je aanbod kennis laten maken, want eenmaal in de koopmodus zullen je klanten makkelijker en sneller overgaan tot extra aankopen. Door jouw meerdere producten/diensten bij elkaar te combineren kan je van nog meer waarde zijn voor jouw klant, en daarmee ook je eigen omzet een boost geven.
Hoe herken je of je huidige situatie te verbeteren is met verhogen van de orderwaarde?
- Verkoop van (te) weinig bijproducten, toevoegingen of andere extra’s
- De gemiddelde omzet per order is (te) laag
- (Te) weinig stimulatie om in bundels of bulk te kopen
Verhoog orderwaardes doeltreffend
Bij de technieken om hogere orderwaardes te realiseren staat het stimuleren en activeren tot de aankoop van iets dat extra van waarde is voor de koper (bijvoorbeeld een extra product of dienst) centraal. Het is het aanzetten tot een extra actie die logisch te verbinden is met de oorspronkelijke actie/aankoop en ook een duidelijk voordeel voor de gebruikservaring van het eerste product of een economisch voordeel oplevert. Voornamelijk wordt deze toepassing gekozen voor het optimaliseren van webshops, maar ook voor (business to business) websites zijn er technieken in te zetten om de orderwaardes, te verhogen.
Waar we met conversieverhoging ons bezighouden met van bezoekers kopers te maken, is het in deze stap het doel om de personen die besluiten tot een aankoop over te gaan maximaal van dienst te zijn. Dit kan door te stimuleren om zo veel mogelijk op hetzelfde moment te kopen en dat je met jouw aanbod van producten/diensten de klant in een aankoop zo veel mogelijk waarde kan bieden.
Middelen die ingezet kunnen worden voor het krijgen van hogere orderwaardes zijn:
- A/B testing (split testing)
- Data analyse
- Landingspagina optimalisatie
Met deze middelen kan je vervolgens bepaalde producten, diensten of andere onderdelen van je bedrijf meer extra de aandacht brengen bij jouw kopers en zorgen dat je hen met jouw assortiment van nog meer toegevoegde waarde kan zijn. Dit kan bijvoorbeeld door het tonen van producten die vaak samen zijn gekocht, eerder zijn bekeken, of aanbiedingen waar de koper wellicht ook interesse in heeft.