Meer Bezoekers
Meer mensen moeten weten dat jij bestaat
De inzet van kanalen om meer bezoekers naar je website krijgen is vaak de eerste stap om jouw doelgroep te bereiken. Meer mensen moeten weten dat jij bestaat, wat jij doet en wat jij voor hen kan betekenen. Deze mensen bereiken kan op veel manieren worden gedaan, onder andere via het verbeteren van de vindbaarheid, zichtbaarheid en aanwezigheid online.
Hoe herken je of je huidige situatie te verbeteren is met het verhogen van het aantal bezoekers?
- Website is afgerond, maar niet genoeg mensen die hem zien
- Concurrenten scoren hoger in Google
- (Te) weinig vormen van promotie in gebruik
Meer bezoekers genereren?
De kanalen om meer (website)bezoekers te genereren hebben een groot potentieel bereik met specifieke targeting mogelijkheden en relatief waardevolle, impactrijke advertentie uitingen gelet op het formaat, beeld, geluid en mogelijkheden tot interactie binnen het advertentieformaat.
Naamsbekendheid- en branding campagnes worden vaak gebruikt om mensen (opnieuw) kennis te laten maken met een bedrijf of merk om daar vandaan naar het bezoeken van de website te stimuleren.
Middelen die ingezet kunnen worden voor het krijgen van meer (website)bezoekers zijn:
- Social media advertenties (Facebook, LinkedIn, Instagram)
- Social media berichten (Facebook, LinkedIn, Instagram) >> contentmarketing
- Google advertenties (SEA)
- Zoekmachine optimalisatie (SEO)
- Emailmarketing (funnels & nieuwsbrieven)
- Blogs
Met deze middelen kan je vervolgens bepaalde producten, onderdelen van je bedrijf of je bedrijf zelf onder de aandacht brengen bij jouw doelgroep en daarmee het eerste contact leggen. Dit kan bijvoorbeeld door het tonen van content, video’s, podcast, webinars of andere weggevers (e-books, whitepapers, checklists ect.)