Meer Conversie

Conversie is de sleutel tot daadwerkelijke klanten

Het gebruiken van methodes om meer conversie uit je website te halen is de stap om van bezoekers ook echt klanten te maken. De bezoekers moeten weten wat jij doet, hoe je het doet, hoe jij concreet van meerwaarde voor hen kan zijn en waarom jij daarin de beste keuze bent. Op basis van deze informatie is iemand zo goed mogelijk in staat een beslissing te maken en daar vandaan over te gaan tot actie en aankoop.

Hoe herken je of je huidige situatie te verbeteren is met verhogen van de conversie?

  • Veel bezoekers naar je website, maar zonder vervolgstappen of aankopen
  • (Te) hoge bouncerate of tussentijdse afhakers
  • Bezoekers bekijken niet (genoeg) jouw aanbod pagina

Meer conversie genereren?

De methodes om meer conversie te realiseren is door te inspireren, informeren en herinneren om daarmee merkbeleving, kernwaarden en de concrete toegevoegde waarde bij de bezoeker over te brengen. Daarnaast moet er op je website een goede combinatie zijn van overzichtelijkheid, relevantie, het wekken van vertrouwen en een mate van urgentie om de conversie te kunnen verhogen.

Waar we met het verhogen van het aantal bezoekers sturen op het krijgen van meer naamsbekendheid en de branding laten zien, is het met het verhogen van de conversie het doel om de merkbeleving, kernwaarden en toegevoegde waarde te benadrukken onder een specifiekere doelgroep. Ook kunnen we in deze fase een nog specifiekere targeting gebruiken dan in de ‘meer bezoekers fase’, omdat we van de personen uit de doelgroep een veel beter inzicht hebben op basis van zoek- en/of surfgedrag voor jouw producten/diensten. Met deze factoren verhogen we het vertrouwen en maken we de connectie tussen bezoeker en bedrijf alsmaar beter en warmer. Daar vandaan stimuleren we het overgaan tot conversie (zoals aankopen, belafspraken of offerteaanvragen) op de website.

Middelen die ingezet kunnen worden voor het krijgen van meer conversie zijn:

  • Google Advertenties (SEA)
  • A/B testing (split testing)
  • Retargeting social media advertenties (Facebook, LinkedIn, Instagram)
  • Social media advertenties (Facebook, LinkedIn, Instagram)
  • Social media berichten (Facebook, LinkedIn, Instagram) >> contentmarketing
  • Google advertenties (SEA)
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Emailmarketing (funnels & nieuwsbrieven)
  • Blogs

Met deze middelen kan je vervolgens bepaalde producten, diensten of andere onderdelen van je bedrijf meer onder de aandacht brengen bij jouw websitebezoekers en daarmee het overgaan tot conversie en aankoop stimuleren. Dit kan bijvoorbeeld door het tonen van pop-ups, het strategisch inzetten van kleuren en actieknoppen, vormgeving updaten of bepaalde informatie extra onder de aandacht brengen.

Het doel: jouw bedrijf voorzien van een hogere conversie uit je bezoekers en daardoor meer verkopen realiseren. Zo helpen wij jou het best aan de klanten, sales en reputatie die jij graag wil.

Ben jij benieuwd welke marketingmiddelen voor jou het beste zijn meer conversie uit jouw websitebezoekers te krijgen? Kijk dan vooral verder op onze website of neem contact met ons op. Wij helpen je graag!